• Besøksdag 2024

Årets besøksdag er onsdag 7.februar i tidsrommet kl. 9-15.

• Resultater fra foreldreundersøkelsen 2023

Det er igjen med stor stolthet og ydmykhet vi ser de gode resultatene, med 4,9 i total tilfredshet fra samtlige foreldre.

• Vår tilvenningsstandard

Vi har de siste årene hatt foreldreaktiv tilvenning, noe vi har hatt veldig gode erfaringer med.

• Barnas verneombud

PBL (Private Barnehagers Landsforbund) har som mål at alle landets barnehager skal ha et barnas verneombud – en ansatt som har ekstra kompetanse på å se sårbare barn i barnehagen. Vi er med som pilotbarnehage i et prosjektet rundt dette.

• Barnas skiskole for maxibarna

De eldste barna på Hanevold er i januar/februar med på Barnas Skiskole på Eid. Et flott 5 ukers kurs i regi av Skiforeningen.

• Høstklippen er unnagjort

Sauene våre trengte en høstklipp. I år fikk vi hjelp av GBS klipperi. Ulla gikk av i en fei!

• Moskusender under låvebrua

Andrine og Klodrik har flyttet inn under låvebrua. De er to moskusender på rundt 1 år.

• Samenes nasjonaldag

Vi markerte samenes nasjonaldag forrige uke. Et tema som skapte stor entusiasme og nysgjerrighet, og mange spennende aktiviteter.

• Nypreppa løyper på jordene

Vi kan nå gå rett ut i skiløypa. Skiforeningen har kjørt opp de flotteste løypene for oss på jordet.

• Besøksdag utgår i år

I år er det dessverre ikke besøksdag i barnehagen grunnet korona. Vi vil uansett gjerne høre fra deg om du er nysgjerrig på tilbudet hos oss.

• Nissefest på låven

Teaterforestillingen om de tre nissene som skulle til låven for å spise grøt, ble en braksuksess.

• Nye høner i flokken

Velkommen til Pivi, Pelsi, Perla og Eddie, 3 nye høner og 1 hane.

• Besøksdag 2022

Velkommen til oss for å bli mer sikker på ditt valg av barnehageplass. Ta gjerne kontakt og avtal et besøk.

• Velkommen til åpen gård!

Søndag 20 oktober fra 12-14 inviterer vi til åpen gård - for alle barnefamilier som ønsker å se hvordan vi har det.

• Vi har fått sauer!

Vi har endelig fått våre egne sauer, Ella og Ullrik er på plass. De er godlynte og glad i kos og er blitt veldig populære blant barna.

• Søk barnehageplass

Trenger du barnehageplass? Vi har ledige barnehageplasser og tar gjerne imot besøk. Søk barnehageplass nå eller innen 1. mars gjennom Asker kommunes felles barnehageopptak.

• Byggestart på ny avdeling i låven

Vi har nå startet byggearbeidet på "trevet" i låven. Lokalet som settes i stand, er i 2. etasje med atkomst via en ny låvebru. Vi gleder oss til å ønske barn velkommen her fra neste barnehageår.

• De mest fornøyde foreldrene i landet

Foreldre i Hanevold Barnegård er blant de mest fornøyde med barnehagetilbudet totalt sett i landet, og i Asker. Det slår Utdanningsdirektoratet fast i en nylig publisert foreldreundersøkelse.

• Kommer nissen i år da?

Vi har forsket og undret oss mye rundt låvenissen i desember. Vi har sett etter han på låvebrua, og jammen dukket han ikke opp utenfor vinduet vårt her en dag. Vi har servert han grøt og sunget "på låven sitter nissen" hver dag i desember for å gjøre han glad.

• Resultater fra brukerundersøkelsen 2017

Resultatene fra Utdanningsdirektoratets foreldreundersøkelse for 2017 er klare.

• Skidag med foreldre

Søndag 28. januar gikk første skirenn med foreldre av stablen på Hanevold. Vi hadde nypreppa skiløyper og perfekt vintervær. Det var skirenn for store og små barn og gull medalje til alle!

• Vi har fått ny grillhytte!

Den nye grillhytta ligger på østsiden av gården, kun en tusletur over gårdstunet. Her er det luftig med bare jorder rundt og passe kupert for masse god motorisk lek og moro.

• Endelig er kaninungene kommet!

Spretten har blitt mamma og vi har nå fått 3 søte små kaninunger av typen dverg vedder.

• God jul alle sammen!

Vi ønsker alle en riktig god jul og godt nyttår. Sonja, vår ponni har pyntet seg for anledningen og er klar til å spre juleglede hos oss :-)

• Sauene er kommet på besøk

Vi er så heldige at vi på høsten får besøk av sauene til Bergvang besøksgård.

• Årets karneval nærmer seg

Finn frem kostymer og kle ut barna til årets karneval 11. februar. Vi stiller med ansiktsmaling, ekstra godt humør, musikk og grillmat.

Som vanlig så skinner sola og vi er ute!

• Eggene har klekket

Eggene har endelig klekket. Det ble 7 fine og friske Dverg Kochin kyllinger i forskjellige flotte farger.

• Hanevoldlekene torsdag 12. februar

Hanevoldlekene er et av vinterens høydepunkter for både store og små. Vi har nylig fått oppkjørt flotte skiløyper på jordene rundt barnehagen vår. Det blir skiaktiviteter på jordet, grilling og premieutdeling.

Vi gleder oss!

• Resultater fra brukerundersøkelsen

Asker kommune gjennomfører årlig en brukerundersøkelse blant foreldre med barn i de kommunale og private barnehagene i kommunen. Vi har veldig gode resultater som vi er stolte av. Se nærmere på detaljene her.